lördag 27 februari 2010

Valberedning och PRO

Just nu snurrar hela mitt huvud av frågor rörande valberedningsarbete. Vi jobbar just nu med att ta fram ett förslag på lista och man kan ju tro att det är lätt, men jag lovar er det är det inte….

Man vill ha en lagom blandning av ålder, spridning i kommunen, kön och nya och erfarna.

Det är lätt och säga ja till nya, men då betyder det att några faller utanför och det är just detta som är så svårt.

Nej, nu till något mycket roligare i dag ska jag till PRO:s årsmöte här i Enköping. Det ska bli jättekul. Jag har verkligen funderat på vad jag ska säga det finns så mycket att berätta och jag har ju bara 10 min på mig . Men jag tror jag ska berätta varför jag är socialdemokrat och min syn på samhället och från det bygga en bild av hur vi vill förändra Enköping.

För mig handlar det om allas lika värde. Det är för mig ofattbart att beskatta efter varför man får inkomsten istället för efter bärighet. Om jag tjänar mycket så kan jag också vara med och bidra mer. Jag kan bara inte begripa hur man kom på idén att människor som är pensionärer, sjuka eller arbetslösa ska betala mer bara för att de just är sjuka, arbetslösa eller pensionärer.

Detta är en så otroligt viktig fråga så jag skulle ju kunna prata bara om det, men jag ska nog ta lite annat också…

Trevlig helg

/Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar