tisdag 2 februari 2010

Bra kontakt - eller inte...

I går skrev jag att jag funderade på vad folk tyckte om politik efter partiledare debatten i söndags då det haglade olika siffror. Och nu när det framkommit att moderaternas siffror var fel undrar jag ännu mer vad folk tänker …..

I går kväll var jag på en kick-off för arbetet med att ta fram Enköpings vision 2030. Min förhoppning är at det kommer vara många Enköpinsbor som vill vara med och tycka om hur deras stad ska se ut om 20 år. Den stora frågan är bara hur ska vi få många att vilja vara med eller ens veta att de kan vara med.

Under mötet uttalade sig Lars van Aller, vice ordförande i tekniska nämnden, i frågan och sa att han tyckte det var viktigt att föreningsliv och företagare får en chans att vara med och påverka och att det är något som vi idag saknar i kommunen. Då svarade Anna Wiklund, vårt moderata kommunalråd, att ”vi kommunalråd har haft möte med svensk handel i dag” …

Jaha!! - och om det betyder att vi har bra kontakt så har vi mycket olika syn på det jag och Anna.

För mötet vi hade var inte med svensk handel - det var med cityföreningen (där svenskhandel har representation).

Kontentan av det mötet var att de var kritiska till samarbetet med kommunen!!!! En av deras återkommande punkter var att de ville vara med och tycka innan besluten fattas.

Så, som sagt; vi har mycket olika syn på vad bra kontakt innebär jag och Anna!

/Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar