torsdag 18 februari 2010

(C)-listor klara!

I dag presenterade centerpartiet i Enköping sin lista på vilka som ska företräda partiet i kommunen och landstinget. Vet att de, som alla andra partier, haft många och långa samtal hur ska den se ut .

Jag måste säga att jag tycker de har lyckats väldigt bra. De har en spännande blandning av åldrar och erfarenhet (lite tråkigt bara att båda listorna toppas av män! Vet att de har många duktiga kvinnor).

Jag vill gratulera Johan Örjes till platsen på listan till landstinget och önska honom så där lagom lycka till…

Vill också gratulera Urban Wahlberg till plats ett på kommunlistan.

Det är kul att de olika alternativen börjar ta form och något man kan se är att det är en mycket bättre åldersfördelning på de olika partiernas listor, vilket jag tycker är bra.

Vi har ju personval och att då kunna rösta på det parti jag delar värderingar med och samtidigt kunna välja att kryssa någon jag gillar och eller kan identifiera mig med är bra…..

Den 27 mars ska vi ta vår lista!

/Helena


1 kommentar:

  1. Tackar!
    När det gäller kvinnor i topp får du vänta på riksdagslistan. Den har inte toppats av en man sedan 1982 (tror jag).

    SvaraRadera