måndag 1 februari 2010

Nu är februari här!

Det är fortfarande kallt och snön ligger vit och vacker. Jag hoppas många har tagit chansen att åka pulka, skidor och kanske lite skridskor denna vinter. Det har dock varit lite kallt för min smak. Jag åker gärna skidor och njuter av snön, men om det är mer än 10 minus så föredrar jag att sitta inne framför brasan och läsa en bra bok.

I går var det partiledardebatt på TV och nu kan man känna att valrörelsen har börjat , det känns spännande och kul. Men jag har aldrig varit ett stort fan av debatterna i TV. Det handlar mycket mer om vem som var avslappnad och vem som knäppte upp skjortan än vad sa de egentligen …

Det som slog mig var verkligen hur olika de två sidorna beskrev dagens Sverige. Att vi har olika syn var ju inget nytt, men att vi kan vinkla dagens Sverige så olika kändes märkligt.

Å ena sidan hade utanförskapet ökat å andra hade det minskat ….

Reinfeldt jämförde sep 2006 med idag, Mona dec 2006 med dec 2009 båda hade rätt men .. så helt olika siffror. Där ser man vad man kan berätta med statistik!!

Hoppas väljarna gör sitt val på annat än TV debatter.

/Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar